My fashion sins from the past year

img_20160912_1222331

In the previous post I talked about my shopping habits and how proud I am that I’ve become a conscious customer. To prove that I collected all the clothing items I bought during the past year. And telling the truth, I’m not satisfied at all. I realized, even though I reduced my consumption to minimal, fast fashion shops are my main sources.

Black kimono: from H&M Conscious collection. I was looking for something that I can wear in chilly weather, simple, and black. I was so happy when I found this, it was no question if I take it. I wear it continuously since then.

Grey coat: from Conscious as well. As coat is for colder weather, I cannot use it every day, but definitely use every occasion when the temperature is below 15. Just love it.

Soft bras: from H&M as well. I regret this choice, because they are not comfy. Actually I bought the black and the white first and it turned out, it is one size smaller, so I had to buy the grey one. The size is okay, but the fit is still not that comfy. It is time to find a sustainable and comfy brand.

Nike shoes: When I bought them, I wasn’t in need for a new pair of shoe, but I felt it is a good choice, because it is gray (matches with my wardrobe) comfy (much more than my other shoes) and fits me (I have a very small feet, 35 so it is hard to find shoes. This is boys’ collection, but still love it).

2 new black trousers: (one form H&M and one from Pull&Bear) I needed both, because all my other trousers were torn. I couldn’t repair them, because the hole is between the tights and that is the most difficult to repair. Especially with me, because I can feel uncomfortable if I feel the patch and the seam on my tights. But they are still at home, waiting to be turned to a bag or something.

Jeans short: from second hand, which I’m really glad I bought, because now I have a short I don’t hate.

Loose mustard trouser: from the Conscious collection as well. I bought that because it was on sale, I loved it, and it was from conscious. If it was normal H&M stuff, I wouldn’t have bought it. I got greenwashed big time.

So as you can see, I’m proudly promote sustainable fashion, but I still have to develop myself. But I feel I learned a lot during this period, I’m proud that I was able to leave shopping behind me, and being honest with myself and with you means that I know in which areas I should work on.

How do you try to reduce your consumption?

last-year-shopping

Az előző posztban nagyon büszkén elemezgettem, hogy mennyire tudatos vásárló vagyok. Hogy ezt bebizonyítsam nektek, összegyűjtöttem az elmúlt évi ruhavásárlásom termését. És az őszintét bevallva nem vagyok elégedett a végeredménnyel. Azt a következtetést vontam le, hogy valóban jócskán lecsökkentettem a fogyasztásomat, de a fő ruhaforrásom még mindig a fast fashion boltok.

Fekete felöltő: a H&M Conscious kollekciójából való. Már nagyon rég óta kerestem egy ilyen felöltőt, amit felvehetek, amikor kicsit hűvösebb van. A kritérium az volt, hogy legyen egyszerű és lehetőleg fekete, ezért amikor megtaláltam ezt, nem is volt kérdés, hogy megveszem-e. Azóta is rendszeresen hordom, tényleg megérte.

Szürke kabát: szintén a Conscious kollekcióból való. Mivel ezt már hidegebb időjárásra van tervezve, ezért nem tudom minden nap hordani, de amikor úgy alakul a hőmérséklet, akkor mindig ezt veszem fel, és imádom. Nagyon stílusosnak érzem benne magam.

Melltartók: Szintén a H&M-ből, de nem a Conscious kollekcióból. Meg is bántam ezt a vásárlást, mert egyáltalán nem kényelmesek. Először a feketét és a fehéret vettem meg (egy csomagban) de kiderült, hogy egyel kisebb a méret mint kellene, ezért kellett vennem egy újat. Az most már méretben jó, de még mindig elég kényelmetlen, úgyhogy itt az ideje találni egy olyan márkát, ahol kényelmes alsóneműket lehet kapni.

Nike: Amikor megvettem, éppen nem volt szükségem egy új pár cipőre, de úgy gondoltam, hogy mivel szürke, ezért illeni fog a ruhatáramhoz, irtó kényelmes (a legkényelmesebb cipőm) és jó a lábamra. Nagyon apró lában van (35) és ezért kihívás rá cipőt találni. Valójában ez is kisfiúknak szánt kollekcióból van, de akkor is imádom.

2 pár fekete nadrág: egy a H&M-ből egy pedig a Pull&Bear-ből. Mind a kettőt azért vettem, mert a másik nadrágjaim tönkrementek. Sajnos pont a lába között szakadt ki mind a kettő, olyan helyen, amit nagyon nehez megjavítani. Legalábbis nekem, mert engem kifejezetten irritál az érzés, amikor a combomnál ott van egy varrás. De mindkét nadrág otthon várja, hogy át legyenek dolgozva táskává.

Farmer sort: second hand boltból. Nagyon örülök neki, mert így végre van egy olyan rövidnadrágom,amit nem utálok.

Mustársárga nadrág: szintén a H&M conscious kollekciójából. Azért vettem meg ezt a nadrágot, mert nagyon tetszett, ráadásul le volt árazva, és a conscious kollekcióból volt. Ha normál H&M lett volna, nem vettem volna meg.

Szóval amint látjátok, nagyon büszkén hirdetem a fenntartható divatot, és húzom le a fast fashion boltokat, de én sem vagyok tökéletes. Nekem is van még mit tanulnom, de úgy gondolom, hogy őszintének lenni magammal, és veletek annyit jelent, hogy tisztán látni a problémákat, és tudatosan fejleszteni azokat a területeket, amiben gyengébb vagyok. Mindennek ellenére én büszke vagyok, hogy nemet tudok mondani a shoppingolásra, és az elmúlt időszakban nagyon sokat tanultam és fejlődtem. Ez egy folyamat, akármennyire is perfekcionista vagyok, nem várhatom el magamtól, hogy egyik napról a másikra tökéletes tudatos vásárló legyek. De jó úton vagyok, és minden nap igyekszem, hogy még közelebb kerüljek a célomhoz.

Ti mit tesztek azért, hogy csökkentsétek a fogyasztásotokat?

Leave a Reply

