Law of Attraction: how I’m going to overcome negativity

saveHey guys. In this post I’m going to talk about Law of Attraction. The past 1,5 months was not how I had planned. I got in a really negative mood lately because I didn’t find a job, I hate the project I have to work on, and my social life sucks. What I learned when I moved to Denmark is that the only person who can save me is ME. I had got through some though time by teaching myself how to stay positive and motivated. Unfortunately during this negative spin I forgot all of it, and just let myself be lost in negative thoughts. I feel now is the time for change. Feeling sorry for myself and being miserable is leading nowhere. So how can I overcome this negativity and lack of motivation?

I had already knew about Law of Attraction. It is not a religion or a sect but I always approach this kind of stuff critically (after my brainwashing experience with AIESEC. Long story). I believe that like attract likes. So positive thinking attracts positive turns in life. Not because of some magical power, or god’s deed, but simply because you are open to new things, open to get to know new people who might bring something positive in your life. No magic, pure logic. (Btw I am exactly like this: I can only believe what can be explained with logic and rationality. I’m too realistic to believe in anything magical)

So I have a plan based on the Law of Attraction completed with my own thoughts.

The first step for my recovery is to stay positive. I’m going to do that to consciously programming my brain to think positively.

  • I’m going to write a list every evening about the things that I’m thankful for. Small thing like sunshine or rainless day is enough. The point is to remember the positive aspects of your day, not the negative.
  • I’m going to wake up 5 minutes before the usual and have a mini meditation. I’m going tell myself that the day is going to be beautiful and productive. I’m going to visualize how I’ll work hard during the day.
  • If I feel down, and negative thoughts sneak in, I’m going to smile. I read somewhere that if you smile, it has an effect on your brain, and after a while you start to feel happier. Let’s give it a try.

The other aspect of the Law of Attraction is to know what you want to attract, and visualize those daily. For this, I’m going to:

  • Prepare a physical visualization (a mood board) of my desires. I’m going to stick them on the wall, so every time when I look at them, I feel the motivation.
  • I’m going to take 10-15 minutes every day (most probably before sleep) when I visualize these things in my head. Very detailed, very realistic.
  • I’m going to write a diary (probably once a week) about my progress, and what I want to achieve next week.

Law of Attraction says that you have to behave like you already have what you desire. My biggest desire right now is to have a job. So I’m going to walk around like someone who has a job.

Law of Attraction also says that you just have to be positive and open and the good things will come. I don’t believe in it. In my opinion hard work is also a part of the success. You have to put yourself out there, leave your comfort zone and face challenges to get closer to your dreams. You cannot just sit around and wait for somebody to come to you and offer your dream job. So what I’m going to do is to work hard by:

  • Creating to do list for every day
  • Doing sport. It turned out that sport is the biggest energy boost for me. I feel much better after a workout and more productive.
  • Preparing a visual schedule, and make myself busy every day.
  • List what I want to achieve (short term) and a plan for how to achieve it.

EXTRA TIPS:

  • I realized when Facebook is open my productivity and work morale decreases by 50%. So from now on, no Facebook when I work, and also the Wi-Fi on my phone is turned off.
  • Watching movies before sleep also decreases my productivity. So no movies \ series during the week. Only on weekends.
  • Reading before sleep is motivational! Knowing that you use the last drops of your energy to get smarter…
  • When I fall asleep I usually listen to motivational meditation or subliminal messages. It helps me a lot. I’m going to keep this habit.

What I’m going to do is basically build a life in my head and get there by being open, positive and work my ass off. And of course I’m going to keep you updated.

Did you find this helpful? What else would you add to the list? Leave a comment, I’m really interested.

 


segit

Sziasztok! A mai postban a Vonzás Törvényéről fogok írni. Az elmúlt másfél hónapban egy nagyon negatív spirálba kerültem: a munka sehogy sem akar összejönni, a sulis projektet egyszerűen ki nem állhatom, és a szociális életem is borzalmas. Úgy érzem minden összejött egy kiadós depresszióhoz. De amit megtanultam Dániában az az, hogy az egyetlen ember, aki segíteni tud rajtam, az én magam vagyok. Már egyszer sikerült kikecmeregnem egy hasonló helyzetből, mert megtanultam hogyan maradjak pozitív és motivált. Ám az elmúlt negatív hullámban elfelejtkeztem ezekről, és hagytam, hogy a sötét gondolatok ellepjék az agyam. De elérkezett az idő, amikor azt mondom, hogy elég, mert az önsajnálat nem vezet sehová.

Már régóta ismerem a Vonzás Törvényét. Ez nem egy vallás vagy egy szekta, de én az ilyen dolgokra mindig kritikus szemmel nézek (az AISEC-es agymosós történet óta. hosszú sztori). Én abban hiszek, hogy amit közvetítesz a világ felé, azt is fogod bevonzani. Tehát ha pozitívan gondolkodsz, akkor pozitív fordulatok történnek az életedben. Nem valami mágikus vonzás, vagy isteni cselekedet miatt, hanem szimplán, azért mert ha nyitott vagy új élményekre, emberekre, akkor ezek akár pozitív dolgokat is behozhatnak az életedbe. Szimpla logika. Semmi humbug. (Én amúgy teljesen realista vagyok, csak abban hiszek, amit logikusan racionális érvekkel meg lehet magyarázni)

Tehát kialakítottam magamnak egy tervet a Vonzás Törvényén alapulva, de hozzátettem a saját gondolataimat is.

Az első lépés a felépülés útján, hogy eliminálom a negatív gondolatokat, és csak a pozitívokra koncentrálok. Ezt úgy fogom elérni, hogy:

  • Minden este írok egy listát, hogy miért vagyok hálás. Elég kicsi dolgokra gondolni (mint pl. napsütés vagy egy finom süti), a lényeg az, hogy a pozitív hangulatban fejezd be a napot.
  • Minden nap a megszokottól 5 perccel korábban fel fogok kelni, és egy mini meditáció keretén belül elmondom magamnak, hogy a mai nap egy nagyon kellemes és produktív nap lesz, és elképzelem, ahogy a napi teendőimet végzem.
  • Amikor szomorúnak érzem magam, elkezdek mosolyogni. Valahol olvastam, hogyha mosolyogsz az hatással van az agyadra, és egy idő után tényleg jobb kedvűnek érzed magad.

A Vonzás Törvényének másik alapgondolata, hogy tudnod kell, hogy mit akarsz elérni és azt vizualizálnod is kell magadnak. Ehhez:

  • Kép kollázsokat fogok készíteni az elérni kívánt céljaimról, és jól látható helyre ki fogom őket ragasztani. Így mindig, amikor rájuk nézek, újra érzem a motivációt.
  • Mindennap elalvás előtt 10-15 percet arra fogok szánni, hogy részletesen elképzeljem a céljaimat, és úgy érezzem, mintha már meg is lenne minden.
  • Heti egyszer naplót fogok írni az azon a héten elért eredményeimről, és a további célkitűzéseimről.

A Vonzás Törvénye azt is mondja, hogy tegyünk úgy, mintha már meg is lenne, amiről álmodunk. Én jelenleg egy jól fizető munkáról álmodok, úgyhogy ezentúl úgy fogom szelni az utcákat, mint akinek van munkája.

A Vonzás Törvénye azt is mondja, hogy elég nyitottnak és pozitívnak lenni, a jó dolgok majd jönnek maguktól. Én ebben nem hiszek. Én abban hiszek, hogy az álmokért keményen meg kell dolgozni. Persze a pozitív hozzáállás meg a nyitottság sokat segít, de nem ülhetek és várhatom, hogy majd egyszer csak valaki felkínálja az álommunkát. Igenis utána kell menni, keményen dolgozni, kilépni a komfort zónámból és legyőzni a kihívásokat. Csak így kerülhetek közelebb az álmaimhoz. Hogy motiváljam magam a munkára a következőket fogom csinálni:

  • Minden napra csinálok magamnak egy feladat listát.
  • Ismét elkezdek rendszeresen sportolni. Mint kiderült nekem a sport nagy energiaforrás, sokkal jobban tudok utána koncentrálni.
  • Csinálok magamnak egy jól átlátható beosztást, és minden napra gondoskodok az elfoglaltságról.
  • Írok egy listát azokról a dolgokról amiket (rövidtávon) el szeretnék érni, és tervet, hogy hogyan fogom megvalósítani

EXTRA:

  • Észrevettem, hogy ha nyitva van a Facebook (ha nem is használom) akkor a felére csökken a produktivitásom és a munkamorálom. Ezért nem lehet nyitva a Facebook miközben dolgozom, és a telefonomon pedig kikapcsolom a wifit.
  • Az elalvás előtti filmnézés is csökkenti a produktivitásomat, ezért hét közben nincs filmnézés\ sorozatnézés, csak hétvégén, pihenőidőben.
  • Az elalvás előtt olvasás motiváló!
  • Elalvás előtt\ közben a motivációs meditáció vagy tudatalatti üzenetek hallgatása nagyban hozzájárul a motivációhoz, ezért ezt használni fogom a továbbiakban is.

Tehát gyakorlatilag a terv az, hogy elképzelek egy ideális életet magamnak a fejemben és szépen lassan megvalósítom a nyitottság, a pozitív gondolkodás és a kemény munka segítségével.

Hasznosnak találjátok ezeket a tanácsokat? Van még valami, amit hozzáadnátok a listához? Írjátok meg kommentben, kíváncsi vagyok rá!

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s