JUICE FASTING – BODY DETOX

Lately my physical and mental health is not as perfect as it used to be (I’m going to write a separate post about this soon), so I decided change this. I want to gain back my energy, my positivity, my shapes, my confidence, so basically everything I lost during the past 5 month. But before I can start to build something new, I have to clean up the ruins of the old. So I decided to start with a DETOX PROJECT. Detox both the body and the mind. I decided to clean up my body with juice fasting and in this post I’m going to share my experiences.

Before you read further I have to tell you, that I didn’t follow any specific fasting guideline. I didn’t do a profound research (shame on me) so I come up with my own recipes and rituals.

GENERAL INFO

JUICING IS MESSY: Peeling the fruits and vegetables, dicing, putting in the juicer, collecting the remaining. Believe me, you have a lot of opportunity to make a mess. Also you have to clean the machine and all the dishes afterwards.

img_20170118_090559img_20170118_094948img_20170118_094453

JUICING TAKES A LOT OF TIME: I usually spent around 1 hour to prepare all the juices for the day. But I have an older machine, and it is not very effective, so I have to juice one portion 2-3 times to get the right amount of juice out. If you have a better juicer machine, I’m sure the preparation time is going to be less.

JUICING IS NOT CHEAP: I did the juice fasting in January. Yes, the time when all the fruits and vegetables are the most expensive, and nothing is locally grown. But I needed to do it for my wellbeing. So I would recommend to do juice fasting when the supply is plenty and cheap, around spring or early summer.

SUPPLEMENTS: I also used Barley Grass Powder because the mineral vitamin and protein content is very high and it is a perfect supplement for the fast. Besides juices I drank cleansing herb tea. 1,5 – 2 liters per day.

WHAT TO DO WITH THE WASTE?

The juice and fibers are separated during the process, so you have a lot of leftover at the end. Luckily my Mom is very creative, so she come up with ideas how to reuse them:

  • Carrot: After the 5th day, she cooked a vegetable soup (with potato, celery, onion, garlic,) and mixed everything together. Delicious.
  • Apple: she prepared porridge for herself with apple puree and cinnamon. The apple leftover was too much though, so we baked an apple pie as well.
  • Pineapple: Used it for smoothie.

In the following you can read my daily juice consumption and also my experiences, recommendations, what you should be careful of.

DAY1

day1

juice from:            3 carrots                        3 oranges                          6 apples

It was around 1 liter and enough for breakfast and dinner. During the day I drank 1 liter of cleaning tea.  drank 4dl orange juice around 6 and 4dl green juice (not home made) at 20.30. At 22.30 I’m hungry, but during the day I didn’t feel any inconvenience.

DAY2

day2

img_20170119_093823

Today was much harder than yesterday. I felt really tired and I was grumpy in the afternoon and felt very hungry between lunch and dinner. Maybe I shouldn’t have read cookbooks and plan what I’m going to eat after the fast. Also I skipped a training session, because I didn’t feel very energetic… or maybe because I’m lazy in general. I still don’t feel any magic. I go to pee more often than usual, but otherwise I don’t feel the big cleaning effect

DAY3

day3

I just read an article which says that green juice should be more dominant than fruit juice, so from now on I’m going to pay attention to this.

DAY4

day4

img_20170120_094958img_20170121_100653

During the day I experienced blood pressure fall every stand up (loss of sight and dizziness). I also had some slight headache and joint pain. These are just minor inconveniences, otherwise everything was okay.

Day 5

day5

I experienced extreme reduction in hunger. The first 3 days, I was grumpy because I was hungry but the last two days I did not even realized I haven’t been eating for 3 days. Therefore I prepared less juice for today. Today I had less tea (around 1 liter) than the days before, simply because I didn’t feel the need to put something in my stomach.

CONCLUSION:

I started this juice fasting because it is a part of a much bigger cleaning process which hopefully will result in complete body-mind wellbeing. I expected some lighter feeling, or a sense of relief, but it never happened. I feel good in general, I’m not sure it is because of the juice fasting or it would be the same if I eat clean for 5 days. But anyways I don’t regret it, it was more of a challenge for my willpower and determination. And I’m proud I didn’t break, not even in the cinema, not even at a party (I drank my herb tea during a party), not even when my friend ate the best looking burger in front of me. The result is 3 kilo minus, which I’m sure will only last until tomorrow, when I can start eat again, but I’m going to enjoy my flat stomach until then.

RECOMMENDATION FOR JUICE FASTERS

  • DO NOT do grocery. I went with my Mom on the 5th day, and it was the worst experience. The smell of a freshly baked bread, all the chocolates and basically all the food makes you hungry.
  • DO NOT give up. I know sometimes can be hard to resist your favorite food, but this is only 5 days. Believe me you ae going to be so proud to go through with it.
  • DO drink more varied juices, especially green juices. Fruit has a high sugar content, so the best is if you drink vegetable juice= green juice. I’m going to try that one once.
  • DO NOT eat sour cabbage the day after because your stomach is very sensitive, and can not handle this heavy food. Keep it simple, eat toast and salad. Let your stomach get used to solid food again.

 


Az utóbbi hónapok történései (amiről majd egy külön post-ban beszámolok) elég rossz hatással voltak mind a fizikai mind a lelki állapotomra. Amikor a legmélyebb pontomon voltam, úgy döntöttem ez így nem mehet tovább, és végre a sarkamra kell állnom, és változtatnom. De úgy éreztem, hogy mielőtt belekezdhetnék valami újba, a régi maradványait kell kitisztítanom az életemből. Ezért is határoztam a DETOX PROJECT mellett. Testi-lelki megtisztulás. A testem megtisztításához a léböjtkúrát választottam, mert azt mondják, hogy ez egy nagyon jó módszer, hogy hatásosan megszabadulj a testedben összegyűlt méreganyagoktól. Most a léböjt kúra alatt szerzett tapasztalataimat szeretném veletek megosztani.

De még mielőtt tovább olvasnátok, el kell hogy mondjam, hogy nem követtem semmiféle léböjt kúra programot. Kielégítő utánajárás hiányában nem találtam egyetlen megfelelő programot sem, ezért a saját receptjeimet és ötleteimet valósítottam meg.

ÁLTALÁNOS TAPASZTALATOK

A JUICE-OLÁS NAGY FELFORDULSSAL JÁR: Megpucolni, felkockázni, beletenni a gépbe, összegyűjteni a maradékot…hidd el bőven van lehetőséged szétszórni a gyümölcsöket. És mindezek után még a használt tányérokat és gépeket is el kell mosogatnod.

A JUICE-OLÁS RENGETEG IDŐ: Nekem 1 -1,5 órámba telt mire elkészítettem az egész napi adagomat. Nekem egy régebbi típusú gépem van, ezért 3-4-szer is le kell nyomni egy adagot, hogy elegendő levet préseljek ki, de ha nektek újabb fajta gépetek van, biztos vagyok benne, hogy hamarabb tudtok végezni.

A LÉBÖJT KÚRA NEM OLCSÓ MULTSÁG: Igen, rám pont januárban jött rám a léböjtölhetnék, amikor a gyümölcs-zöldség a legdrágább, és semmi sem helyi termés. Azét mindenképp a tavaszi időszakot ajánlom, amikor sok finom lédús gyümit lehet találni a piacon.

KIEGÉSZÍTŐK: Én minden lébe kevertem 2 kanál Zöldárpa Port a magas vitamin, fehérje és rosttartalma miatt. Ezen kívül napi 1,5-2 liter salaktalanító teát ittam a levek mellett.

MIT CSINÁLJUNK A MARADÉKKAL?

A juice-olás folyamán gyakorlatilag a rostok és a lé külön válik, így, mivel csak a levet iszod meg, ezért a rost ott marad “feleslegesen”. Hála istennek anyukám egy zseniális chef és újrahasznosító tündér, ezért egyből tudta mit kell tenni.

  • RÉPA: A répa megmaradt részéből, az utolsó nap sűrű zöldséglevest főzött: krumplival, hagymával, foghagymával, zellerrel, babérlevéllel és brókabogyóval ízesítve, majd az egészet összeturmixolta homogén krémlevessé. A nem vegánok turbózhatják tejföllel vagy tejszínnel is.
  • ALMA: Reggeli zabkása almapörével és fahéjjal. Mivel az almapüré nagy része még így is megmaradt, ezért a végén almás pitét is sütöttünk belőle.
  • ANANÁSZ: Tej alapú smoothie ízesítésére használtuk.
  • NARANCS: sajnos a narancsnak a legnagyobb részbe a fehér héj része marad meg, ami keserű, ezért nem igazán tudtunk vele mit csinálni.

A következőkben pedig leírom nektek, hogy napról napra milyen tapasztalataim voltak

  1. NAP
  • 6 alma
  • 3 narancs
  • 3 répa
  • 1 banán (a banánt egészben turmixoltam bele a lébe)
  • Zöld Árpa Por

Ez a lé nagyjából 1 liter lett, reggelire és ebédre elegendő. Délután 4 dl narancs-grapefruit levet ittam 5 óra körül, és szintén 4 dl zöld juice-t 20:30 körül. Napközben 1 liter salaktalanító teát ittam. Az első napot nem éreztem nagy kiívásnak, nem voltam farkas éhes, és semmi fizikai problémám nem volt. Ellenben nagyon hősiesen megálltam, hogy a moziban nem ettem nachost. Büszke vagyok magamra.

2. NAP

Lé 1.

  • 5 alma
  • 3 répa
  • 3 narancs
  • 1 banán (egészben)
  • 2 alma (egészben)

LÉ2

  • 5 alma
  • 2 alma (egészben)
  • 4 kiwi (egészben)

img_20170119_093823

Ez a nap már jóval nehezebb volt, mint a tegnap. Délutánra már elég nyűgös voltam, és az uzsonna és vacsora közti időszakban rettenetesen éhes. Mondjuk lehet a szakácskönyvek nézegetése nem tett jót az éhségemnek. Egy edzéslehetőséget is kihagytam, mert nem éreztem magam elég energikusnak. A második nap, még nem érzem a csodát. Igaz többet járok pisilni a megszokottnál, de ez nem eredményez érezhető változást a testemben.

3.NAP

ALAPLÉ

  • 6 alma
  • 4 narancs
  • 3 répa

Ezt az alaplevet aztán különböző gyümölcsökkel turbóztam fel

  • Lé variáció 1: ALAPLÉ + ananász
  • Lé variáció 2: ALAPLÉ + 3 kiwi (egészben)
  • Lé variáció 3: ALAPLÉ + 1 banán (egészben)

A maradék alaplevet “nasiként” fogyasztottam 2 étkezés között. Ez a nap is hasonlóan telt a tegnapihoz. Ma egész nap rohangáltam, ezért kicsit frusztráltabb voltam, amikor az ebédem 1 helyett 3ra csúszott, de túléltem.

4. NAP

LÉ1

  • 10 alma
  • 2 narancs
  • 3 répa
  • 1 banán (egészben)
  • Gyömbér

LÉ2

  • 2 narancs
  • 1 grapefruit

LÉ3

  • 1 uborka
  • 2 kiwi (egészben)
  • 5-6 zellerszár
  • spenót (sajnos nekem csak fagyasztott spenótom volt, ezért az egészet beleturmixoltam a lébe, de ha nektek friss leveleitek vannak mindenképp a juiceolást javaslom).

img_20170120_094958

Nap végére nyűgös voltam, nap közben többször is éreztem magam nagyon éhesnek. Körülbelül minden felállásnál lehet számítani a vérnyomás leesésére (szédülés, nem látás), illetve enyhe fejfájásom és ízületi fájdalmam is volt.

5. NAP

  • 7 alma
  • 4 narancs
  • 3 répa

A tegnapi napon nagyon lecsökkent az étvágyam, ezért a tegnap gyártott léből még mára is maradt, úgyhogy ma már csak kevesebbet kellett csinálnom. Ma már kevesebb teát is ittam (kb 1 litert) szimplán azért mert nem éreztem hogy valamit muszáj a hasamba tennem.

ÖSSZEFOGLALVA:

A léböjt kúra nálam most egy nagyobb volumenű tisztítási folyamat része, aminek remélhetőleg egy harmonikus testi-lelki állapot lesz a végeredménye. Ettől a kúrától azt vártam, hogy érezzek egyfajta megkönnyebbülést vagy tisztulást, de sajnos ez sosem történt meg. Általánosságban jól érzem magam, de lehet ezt az állapotot akkor is elértem volna, ha 5 napig tisztán eszem. Mindenesetre nem bántam meg, mert ez az élmény csak megerősítette, hogy a kitartásom és az akaraterőm még a helyén van. Ha képes voltam betartani a léböjt kúrát a moziban, a buliban és étteremben is, akkor az azt jelenti, hogy bármire képes vagyok. Az eredmény -3 kg ami minden bizonnyal csak az első szendvicsig fog tartani, de addig is élvezem a lapos hasamat.

TANÁCSOK A JÖVŐ LÉBÖJTKÚRÁZÓKNAK:

  • NE menj vásárolni a kúra közben. Én az 5. napon követem el azt a hibát, hogy elkísértem anyukámat. A frissen sült pékárú illata felért egy késdöféssel. Nagyon rossz ötlet volt.
  • NE add fel, még akkor sem, ha éhes vagy, álmos vagy, nyűgös vagy. Csak 5 napról van szó, a büszkeség, hogy végigcsináltad felülírja a pillanatnyi mámort, amit egy falat kakaóscsiga tudna okozni.
  • IGYÁL több fajta levet, ha lehet több zöldség levet, mint gyümölcs levet. Az az igazi.
  • NE egyél savanyú káposztát a kúra másnapján. Nagyon megterheli a gyomrot, és kellemetlen perceket tud okozni. Inkább könnyű ételekkel kezd, és fokozatosan szoktasd vissza a szervezeted a szilárd ételhez.
Leave a Reply

